livet mellan stämpling

klockan är fyra, dags att gå upp
jobbet kallar, (borde göra en kupp?)
stämpla in, slita på
käka lunch, hej och hå
fortsätt knega, samma sak om igen
längtar, längtar, stämpelklocka min vän
5 timmar kvar, snart lite mindre
gå hem nu, ELLER INTE!


nästa dag, upp och stämpla igen
men helgen närmar sig, det har man på känn
då blir det rus, full som ett hus
för att glömma bort allt det här, för att smaka på grus
spya, baksmälla och nytvättat hår
det är dagen innan jobbet
dagen innan ännu ett (år).


vad fan lever man för?
sleten och mör
har en dator, har en gitarr
men enbart en kort stund, inte utan darr
jag vill ju se solen
spela på fiolen
men ett tak över huvudet som inte går bort
gör att jag i livets lotteri drar ännu en nitlott


ikväll är ikväll, ingen vanlig kväll
det är snus, ett rus.......smäll
ner på marken, tuggar asfalt
blodiga händer, in på en anstalt
varför gjorde jag det här
allt skit blev misär
fortsätta leva ett pissigt liv
men imorgon tar jag ett större kliv...

juni 2006


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0