somnar utan svans

vill ibland vakna upp med svans
4 tassar och två pälsiga öron
ett gäng morrhår och gullig nos
äta, sova, leka och kela
somnar oftast ensam
vaknar trött
känner ofta likgiltighet under dagarna
om nätterna flödar inspiration
och kreativiteten kliar ända ut i fingertopparna
begraver kreativiteten i någon låda
som jag då och då öppnar
trycker på play
musik penetrerar mina öron
den fastnar i huvudet ibland
ångest, alkohol och min vardag
går oftast hand i hand
mår hyffsat bra
smiter iväg med gröna blad
mår riktigt bra
blundar och snöar bort i en vackrare värld
somnar och vaknar upp
utan svans
4 tassar och två pälsiga öron
klappa mig så spinner jag som en katt

december 2008

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0