spegelvända motparter

en december natt för länge sen
då fick jag ett JA
jag var välkommen hit
till en planet och likt vår jord
materia i universum
en fråga steg långsamt upp i luften

Var finner jag mig själv?

ett tvådelat universum
över
under
ihop, spegelvända motparter

Var finner jag mig själv?

hyreshus
semester-paradis

ett tvådelat jag
grått
fullblods-rött
ihop spegelvända motparter

Var finner jag mig själv?

frågor besvarades till viss del
vissnande tegelhus-längder
miljoner drömmar
bosatte sig i syrefattiga salar
den stora dagen kom då jag skulle bli fri
men kvar stod ett frågetecken i vit hatt

Var finner jag mig själv?

betongblock
flyktsoda-land

drömmer
lär
drömmer

jag köper en enkelbiljett till flyktsoda-land ikväll

över hyreshus
rött vin
och jag

drömmer

januari 2009

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0